5 راه آسان برای بازیافت پالت چوبی
شنبه 28 شهريور 1394برچسب:,

5 راه آسان برای بازیافت پالت چوبی

بعد از سال ها استفاده از پالت چوبی نو ، تعمیر و استفاده مجدداز آنها دیگر امکان پذیر نیست و معمولا آنها در گوشه ای از حیاط گذاشته شده و علاوه بر ظاهری نامناسب باعث ایجاد آلودگی نیز می شوند. بنابراین بهترین راه برای از بین بردن آنها بازیافت پالت چوبی است. در اینجا 5 راه آسان برای بازیافت پالت چوبی را برای شما شرح می دهیم.

  1. بازیابی انرژی: برای تمام افرادی که دارای تعداد زیادی پالت چوبی غیرقابل استفاده هستند، سوزاندن پالت چوبی به منظور تامین گرما یک راه عالی برای صرفه جویی در مصرف و هزینه های انرژی و استفاده از پالت چوبی دست دوم است. از سوزاندن پالت چوبی که تحت درمان های شیمیایی قرار گرفته اند خودداری کنید، زیرا با سوزاندن سموم شیمیایی آزاد می شوند که برای شما و محیط زیست مضر است. بیشتر پالت های چوبی تحت درمان های حرارتی قرار گرفته اند بنابراین سوزاندن آنها مشکلی ندارد.
  2. تبدیل کردن پالت چوبی به مالچ: مالچ طبیعی یکی از بهترین استفاده ها از پالت چوبی بازیافت شده است. علاوه بر ایجاد هوای تازه در باغ، مالچ گیاهان را از حرارت شدید حفظ می کند و رطوبت مورد نیاز برای رشد آنها را تضمین می کند. مالچ حاصل از پالت چوبی کاملا آلی است بدین معنی که به طور طبیعی تجزیه می شود و ظاهر زیبایی به باغ می دهد. مالچ افزون بر محوطه سازی به بهبود خاک نیز کمک می کند و خاک را در برابر شرایط آب و هوایی سخت محافظت می کند.
  3. ایجاد تخته خرده (Particleboard): بسیاری از کارخانه های بازیافت پالت چوبی، میخ های فلزی موجود در پالت چوبی را جدا کرده، و تراشه های چوبی برای استفاده در مبلمان، دیوارها، و یا پالت چوبی نو و حتی بیشتر تولید می کنند. تخته خرده نوع متراکم چوب مهندسی ایجاد شده از تراشه های چوب فشرده است و اغلب برای ایجاد وسایل ارزان قیمت مانند مبلمان ارزان مورد استفاده قرار می گیرد.
  4. پالت چوبی فشرده: تولیدکنندگان پالت چوبی، سبک جدیدی از پالت چوبی را ارائه کرده اند که از particleboard ساخته شده است. این نوع پالت چوبی سبک تر، با طراحی ارگونومی و با استحکامی برابر با پالت چوبی معمولی هستند. آنها همچنین از مقررات ISPM 15 معاف هستند زیرا از چسب، گرما و فشار در ساخت آنها استفاده شده است.
  5. استفاده از پالت چوبی برای طراحی داخلی:  برای این کار تنها نیاز به کمیخلاقیت دارید. مبل ساخته شده از پالت چوبی ، قفسه های کفش پالت چوبی، پالت چوبی برای ساخت چارچوب تخت، و قفسه های پالتی دارای محبوبیت زیادی هستند. این نوع استفاده از پالت چوبی نه تنها کارآمد است بلکه یک سرگرمی نیز هست.

هیچ دلیلی برای انداختن پالت چوبی به داخل سطل زباله وو ندارد. حتی اگر عمر مفید خود را کرده و بلا استفاده شده اند. راه های ساده و آسان زیادی برای بازیافت آنها وجود دارد که نه تنها به محیط زیست کمک می کند بلکه باعث زیبایی محیط اطراف نیز می شود.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





عناوین آخرین مطالب وبلاگ
چگونه یک پالت چوبی با اندازه مناسب انتخاب کنیم؟
فرآیند تولید پالت چوبی
از مزایای داشتن تامین کنندگان متعدد پالت چوبی چیست؟
مقایسه اجاره پالت چوبی با خرید پالت چوبی
چگونه از تخریب پالت چوبی جلوگیری کنید؟
چرا پالت چوبی از ترکیب چوب های مختلف ساخته شده اند؟
چرا قیمت پالت چوبی بازتاب مستقیم بازار ساختمان است؟
عملیات حرارتی در پالت چوبی و مزایای آن
عرضه و تقاضا: چگونه بازار پالت چوبی تحت تاثیرصنایع دیگر است؟
IPPC چیست و چه نقشی در صنعت پالت چوبی دارد؟
عرضه و تقاضا: چگونه بازار پالت چوبی تحت تاثیرصنایع دیگر است؟
سایت پالت چوبی فعال در زمینه خرید و فروش انواع پالت چوبی نو و پالت چوبی دست دوم
آیا جایگزینی برای پالت چوبی به منظور انتقال کالا وجود دارد؟
صنایع رقیب پالت چوبی در تهیه چوب درجه پایین
عوامل موثر در قیمت پالت چوبی
تاثیر KPI پالت چوبی بر تجارت شما
5 راه آسان برای بازیافت پالت چوبی
عرضه کننده پالت چوبی چگونه می تواند در پول و زمان شما صرفه جویی کند؟
انتخاب چوب برای تولید پالت چوبی
ساخت میز با استفاده از پالت چوبی